Askolassa ollaan jälleen kerran luisumassa valtuuston tekemistä koulurakentamispäätöksistä. Tällä kertaa ei kuitenkaan – mitä ilmeisimmin – kokonaan, kuten kunnanvaltuuston 2009 ja 2012 tekemille päätöksille kävi. Paikallisessa mediassa esiin nousseiden huhujen (HUOM! siis nimenomaan huhujen) perusteella on syytä kuitenkin olettaa, ettei vähintään vuosikymmenen mittainen koulufarssi ole ehkä sittenkään saanut päätöstään. On huomattavissa, että väsytystaistelu yhtenäis-mammuttikoulun puolesta jatkuu edelleen, sisältäen kunnan itäpuolen koulujen alasajon ja Monninkylän koulun välttämättömien investointien tietoisen viivyttämisen. Askolan Kokoomus ei ole missään vaiheessa kannattanut kyseisiä hankkeita.
Askolan koulufarssin käänteet vuosien varrelta ovat nyt luettavissa tiivistetyssä muodossa, perustuen Riku Honkasalon blogimerkintöihin vuosilta 2011-16. Jatko-osaa tälle novellille ei toivottavasti enää tarvitse julkaista. Teksti luettavissa seuraavasta linkistä




