Askolan Kokoomuksen pj. Riku Honkasalo: Kohti kansanvallan juhlapäivää!

Kuntavaalipäivä on huomenna 13.6.2021. Askolan Kokoomus ja ehdokkaamme numeroilla 41-63 eivät kampanjoi lauantaina 12.6. johtuen kunnan äkillisesti heikentyneestä koronatilanteesta. Itse vaalipäivä on perinteisesti rauhoitettu vaalikampanjoinnilta, ja kunnioitamme nytkin tuota periaatetta. Julistamme yhdistyksemme osalta vaalirauhan alkavaksi jo lauantai-iltana klo 18.

Askolan Kokoomuksen vaalilehti ”Askolan Sanomat” on jaettu tänään lauantaina 12.6. toistamiseen kunnan kaikkiin talouksiin (joissa ei mainoskieltoa). Otimme käyttöön perinteikkään vaalilehtemme nimen 37 vuoden tauon jälkeen, eli sitä käytettiin viimeksi vuoden 1984 kuntavaaleissa. Vaalilehden, joka sisältää Askolan Kokoomuksen vaalitavoitteet, toimintaperiaatteet ja ehdokastiedot voi lukea PDF-muodossa myös tästä linkistä ja tekstiversiona tästä linkistä. Viimeistään nyt on hyvä hetki tutustua !

Vaalikampanja on ollut poikkeuksellinen ja poikkeuksellisen pitkä. Näiden poikkeusolojenkin keskellä suomalainen kansanvalta on näyttänyt jälleen erityislaatuisuutensa, ja tekee sen myös meillä Askolassa. Kiitämme kuntalaisia lukuisista vaalikampanjan aikaisista yhteydenotoista, niin kannatuksesta kuin kritiikistäkin. Tärkeää on, että aktiivinen yhteydenpito kuntalaisten ja kuntapäättäjien välillä jatkuu myös vaalien välillä.

Kiitämme myös muita puolueita vaalikampanjan aikaisesta hyvästä ja vilkkaasta ajatustenvaihdosta, joka lupaa hyvää myös vaalien jälkeiselle yhteistyölle Askolan kehittämiseksi. Sosiaalisen median keskustelukin on ollut asiallista, ja valtakunnan tasolla uutisoidut yli- ja alilyönnit sekä epäasiallinen käytös meillä onneksi harvinaisia.

Yhtä kaikki Askolaan pitää jatkossa yhä voimallisemmin muodostaa ”Askola-puoluetta”, jonka tavoitteena on huolehtia kunnan vastuullisesta taloudenpidosta ja turvata kuntalaisten tärkeät peruspalvelut lähivuosina voimakkaasti muuttuvassa toimintaympäristössä. Olen luottavainen siitä, että vaalituloksesta riippumatta tällainen konsensuspolitiikka Askolassa tulee hyvässä hengessä jatkumaan ja entisestään voimistumaan.

Vaalituloksen Askolassa ratkaisevat vain askolalaiset äänestäjät, ja heidän tahtonsa mukaisesti lähdemme eteenpäin. Käykäämme siis kohti kansanvallan suurta juhlapäivää!

Riku Honkasalo
Askolan Kokoomuksen puheenjohtaja

***

Tiedoksi: Askolan Kokoomuksen ulkomainokset poistetaan katukuvasta osittain jo vaalipäivänä, ja viimeistään tiistaihin 15.6. mennessä.