Askolan Kokoomus kiittää vaalivoittoon johtaneesta luottamuksesta! Kokoomus on edelleen Suomen selvästi suurin kuntapuolue!

Askolan Kokoomus ja Kokoomuksen ehdokkaat Askolassa kiittävät äänestäjiään mahtavasta luottamuksesta 9.4.2017 käydyissä kuntavaaleissa!  Kokoomus saavutti Askolassa 25 prosentin kannatusosuuden, ja nosti kannatustaan 2,1% eli 35 äänellä edellisvaaleista. Samalla saavutettiin kaivattu seitsemäs valtuustopaikka, joka on kaksissa edellisissä vaaleissa jäänyt niukasti saavuttamatta. Nämä olivat Askolan Kokoomukselle jo neljännet peräkkäiset voitolliset kuntavaalit, ja Kokoomus tavoitteli sitten 1984 kuntavaalien tosissaan kunnan suurimman puolueen paikkaa. Yhdessä kristillisdemokraattien kanssa solmittu vaaliliitto keräsikin selvästi enemmän ääniä kuin Keskusta.

Kokoomus oli selvästi suurin puolue Askolan keskisellä äänestysalueella (29%), historiallisesti ensimmäistä kertaa läntisellä äänestysalueella (28%), ja eteni lähes kolme prosenttiyksikköä myös itäisellä äänestysalueella (14%).

Kokoomuksen listan Tero Suominen on koko Askolan äänikuningas 125 äänellään. Kokoomuksen tulevaan valtuustoryhmään valittiin myös Jouni Vilkki (68 ääntä), Jari Vettenranta (61 ääntä), Mikko Maukonen (uusi, 43 ääntä), Antti Ollila (37 ääntä), Ari Forsberg (uusi, 35 ääntä) ja Jouko Pihlaja (uusi, 33 ääntä). Varavaltuutetuiksi valittiin järjestyksessä Petteri Partanen (uusi, 31 ääntä), Sari Mankinen (uusi, 25 ääntä), Heli Hämäläinen (24 ääntä), Ali Felin (22 ääntä), Johanna Rautio (uusi, 21 ääntä) ja Kai Nyman (uusi, 12 ääntä).

Valtakunnallisesti Kokoomus jatkaa maan selvästi suurimpana kuntapuolueena, yltäen ainoana puolueena yli 20 prosentin kannatukseen. Tästä on hyvä lähteä kohti ensi vuoden presidentinvaaleja ja maakuntavaaleja, sekä vuoden 2019 eduskuntavaaleja!

Kokoomuksen vaalimainokset Askolassa on kerätty pois heti maanantaina 10.4.

Kategoria(t): Kirjoittanut: Riku Honkasalo, Uutiset. Lisää kestolinkki kirjanmerkkeihisi.