54 – Ville Pakarinen

Olen 37-vuotias naimisissa oleva, 10-vuotiaan tyttären isä. Muutimme Tiilääseen kauniiden maisemien, yhteisöllisyyden, ja hyvien peruspalvelujen takia. Toivon että nämä säilyvät, mutta sitäkin enemmän, että peruspalveluja ja turvallisuutta kehitetään. Nuoret tarvitsevat lisää tekemistä, sekä turvallisen reitin kulkea kouluun ja harrastuksiin. Itse pientä kyläkoulua käyneenä, tiedän miten tärkeä se on.

Suuret luokkakoot lisäävät riskiä koulukiusaamiseen sekä lopulta syrjäytymiseen. Suuret luokkakoot lisäävät opettajien kuormitusta, sekä haittaavat opetuksen laatua. Kyläkoulut on säilytettävä!

Askolan terveyspalveluita käyttäneenä, en voi sanoa muuta kuin hyvää. Siellä sinut otetaan vastaan ihmisenä eikä numerona. Tämä on kallisarvoinen asia, mikä pitää säilyttää. Se että Askola kehittyy, niin tarvitsemme muutosta. En halua tinkiä näistä asioista. Uutta yrittäjyyttä on tuettava ja vetovoimaa lisättävä. Siihen tarvitsemme kaikkien tukea.

Hyvinvointi lähtee siitä, että ihminen nähdään ihmisenä

Ville Pakarinen