42 – Ari Forsberg

Asun Askolassa, Monninkylässä vaimoni Anun kanssa. Ikää minulla on 66 v. Äitini suku on lähtöisin Askolasta, Korttialta, Vanhasta kartanosta. Äitini isänisä syntyi siellä. Isäni suku on Porvoosta. Luottamustehtävien lisäksi vapaa-aikanani harrastan pallopelejä, mökkeilyä sekä yhä enemmän lastenlasten hoitamista. Minulla on kuusi lasta ja runsaasti enemmän lapsenlapsia. Olen ylpeä ja onnellinen Ari-vaari.

Tällä hetkellä olen Askolan kunnanvaltuuston varapuheenjohtaja sekä Askolan seurakunnan kirkkovaltuuston puheenjohtaja,  Askolan kunniamerkkitoimikunnan puheenjohtaja sekä Uudenmaan maakuntavaltuuston jäsen. Askolan Kokoomuksessa olen hallituksen jäsen ja sihteeri.

Valmistuin juuri toukokuussa Vaasan Yliopistosta kauppatieteiden kandidaatiksi. Työelämässä olen pääosin toiminut liike-elämän palveluksessa sekä yrittäjänä ja kaupunkikeskustojen kehittäjänä. Eläkkeelle jäin Askolan kunnan elinvoimapäällikön tehtävästä.

VAALITEESIT
Askolan kunnan itsenäisyys varmistettiin tällä valtuustokaudella. Askolan pitää olla tulevaisuudessakin hyvä paikka asua ja itsenäinen kunta, joka päättää itse omista asioistaan asukkaidensa parhaaksi. Yksituumaisuus yhteisin päämäärin on Askolan parhaaksi. Asioita ei hoideta riidellen vaan yhteistyöllä yli puoluerajojen ja tarkalla taloudenpidolla. Onneksi saatiin säilytettyä myös Juornaankylän ja Särkijärven koulut. Uudistettu Askolan koulu ja uusi Monninkylän koulu olivat tärkeitä investointeja. Suosittu, kesäisin tuhansien käyttämä maauimala uimakouluineen tulee säilyttää. Monninkylän SEOn risteykseen pitää saada liikenneympyrä turvallisuuden takia. Askolan kunnan tulee sanoa ehdoton ei Helsingin ruuhkamaksusuunnitelmille. Asukasmäärää tulee lisätä panostamalla markkinointiin ja ylläpitämällä hyvät, vähintään nykyisen tason lähipalvelut.

Terveyspalvelut
Kunnassamme pitää olla oma terveyskeskus. Puolustan perusterveyspalvelujen, oman terveyskeskuksen säilymistä Askolassa lähellä kuntalaisia. Se pitää säilyttää myös, jos ns. sote-uudistus tulee. Olennaista on kehittää tärkeiden terveyspalvelujen riittävän hyvää hoitoketjua.

Lapset ja nuoret
Haluan edistää lasten ja nuorten hyvinvointiin sekä koulutukseen liittyviä asioita. Heissä on tulevaisuus. Kaikki nykyiset koulut on säilytettävä, myös lukio ja ammattikoulu. Itäpuolen, Juornaan ja Särkijärven kouluhin tulee panostaa riittävästi. Urheilukentät tulee kaikki tarkistaa ja kunnostaa. Myös jääkenttien parempaa hoitoa pitää ensi talveksi kehittää vähintään Juornaan ja Vanhamoision (Porvoon) kenttien tasolle.

Vanhukset
Pyrin edesauttamaan ja kehittämään vanhusten palveluja. He ovat tehneet riittävästi ja parhaansa hyvinvointimme eteen. Palveluasumisen lisätarpeen suunnittelu ja kotona-asumisen tukemisen riittävyys varmistettava samalla, kun selvitetään ns. senioritalon rakentuminen. Voimaa vanhuuteen -hanketta tulee jatkaa tämän vuoden jälkeenkin joko nykyisellään tai kehittää vastaava uusi hanke.

Vastaukset YLE:n vaalikoneessa
Vastaukset Uusimaan vaalikoneessa