Askolan Kokoomus

Askolan Kokoomus on Uudenmaan Kokoomuksen ja luonnollisesti myös Kansallisen Kokoomuksen jäsenyhdistys Askolan kunnan alueella. Yhdistyksellä on lähes 50 jäsentä, ja 7 valtuutettua Askolan kunnanvaltuustossa.

Kunnallisvaaleissa 9.4.2017 Askolan Kokoomus oli suurin puolue niin Askolan keskisellä äänestysalueella (29%), ja ensimmäistä kertaa myös läntisellä äänestysalueella (28%). Itäisellä äänestysaluella kannatusosuus oli 14%. Koko Askolassa Kokoomuksen kannatusosuus oli 25%.

Kokoomuksen valtuutetut kuluvalla vaalikaudella ovat Ari Forsberg (valtuuston 2. varapuheenjohtaja), Mikko Maukonen, Antti Ollila, Jouko Pihlaja, Tero Suominen, Jari Vettenranta ja Jouni Vilkki.

Kunnanhallituksessa Kokoomusta edustavat Tero Suominen (puheenjohtaja) sekä Jari Vettenranta.

Lautakunnissa kokoomuslaisista puheenjohtajana toimii Jouni Vilkki (sivistyslautakunta).

Askolan Kokoomuksen puheenjohtajana on vuodesta 2016 toiminut Jari Vettenranta.

Vaalipäällikkönä on toiminut koko 2000-luvun ajan Jouni Vilkki.

Näistä internet-sivuista on vuodesta 2002 lähtien vastannut Riku Honkasalo.

1 Response to Askolan Kokoomus

1. Hei!

Teen Yle Helsingille audiosarjaa nimeltään Kuntarundi, jossa haastatellaan Uudenmaan kuntavaalien ehdokkaita. Tarkemmin sanottuna kolmea ehdokasta eri puolueista per kunta. Tavoittelemme sarjalla erityisesti niitä, joita kuntapolitiikka ei kiinnosta kiinnostumaan lähiympäristönsä asioista.
    Minä olisin kiinnostunut ottamaan Askolan jaksoon Kokoomuksen riveistä jonkun uuden naistulokkaan, kuten vaikka Heli Lemettilä-Luukkosen tai Minna Mannisen. Olisiko mahdollista saada heidän tai parin muunkin ehdottomanne uuden ehdokkaan yhteystiedot työsähköpostiosoitteeseeni? Minulle voi toki myös soittaa työpuhelimeeni numeroon 044 421 0977.
    Kiitos!